Itt találod a videó szöveges változatát
10+1 tipp, ha bizonyos dolgokat akár olcsóbban is be szeretnél szerezni, akkor ez most neked szól:
- Vásárolj használtan: A gyerekek gyorsan kinővik ruháikat és játékaikat, így a kíméletesen használt tárgyak vásárlásával sok pénzt takaríthatsz meg. Keress turkálókban, vagy bérelj, használt dolgokat.
- Használj kuponokat és promóciós kódokat: Iratkozz fel az üzlet e-mailjére, hogy kuponokat és különleges ajánlatokat kaphass.
- Vásárolj diszkont üzletekben: Ezen gyakran alacsonyabb áron kínálnak gyermekruhákat, játékokat és kiegészítőket, mint a szaküzletek.
- Vásárolj nagy mennyiségben: Ha több gyermeked van, vagy több gyermeket tervezel a jövőben, akkor vásárolj nagy mennyiségben, sok helyen a nagyobb mennyiségű vásárlással pénzt takaríthatsz meg. Vegyél így pelenkákat, törlőkendőket és egyéb olyan cikkeket, amelyekre biztosan szükségetek lesz.
- Válassz többfunkciós termékeket – Az olyan termékek, amelyek több funkciót is ellátnak, költséghatékonyak lehetnek. Például egy átalakítható babaágy, amely kiságyból gyermekággyá alakítható, hosszú távon megtakaríthatja a költségeket.
- Kérj kölcsön barátoktól vagy családtagoktól: Ha olyan barátaid vagy családtagjaid vannak, akiknél idősebb gyerekek vannak, kérdezd meg, hogy kölcsönözhetsz-e olyan ruhákat, játékokat és felszereléseket, amelyeket a gyermekeik már kinőtek.
- Vásárolj online: Bizonyos online kereskedők gyakran alacsonyabb árakat kínálnak, mint a hagyományos üzletek. Hasonlítsd össze több webhely árait, hogy biztosan a legjobb ajánlatot kapd, de be kell valljam, ez iszonyatosan sok időt és energiát elvehet.
- Készíts költségvetést és tartsd magad hozzá – Mielőtt elkezded a babakelengye beszerzését, készíts egy költségvetést arra vonatkozóan, hogy mennyit vagy hajlandó és képes költeni erre a célra. Próbálj meg ragaszkodni ehhez a költségvetéshez, hogy elkerüld a pénzügyi terhelést.
- Gondold át a biztonságot – Amikor babatermékeket vásárolsz, a biztonság a legfontosabb szempont. Győződj meg arról, hogy a választott termékek megfelelnek a biztonsági előírásoknak, és nem tartalmaznak veszélyes anyagokat.
- Szezonon kívüli vásárlás: A szezon végén az üzletek gyakran leáraznak gyermekruhákat és -felszereléseket, hogy helyet adjanak az új árukészletnek. Tervezz előre, és tavasszal vedd meg a téli, ősszel nyári ruhákat. (ügyelj arra, hogy nőni fog a babád)
10+1. Ne hagyd az utolsó pillanatra a vásárlást, mert akkor könnyebben hozhatsz rossz döntéseket a sietség miatt. Kezdj el időben tervezni és vásárolni, hogy legyen időd átgondolt döntéseket hozni.
„Vigyázz cápa…”
Mi a babakelengye összeállításának legnagyobb buktatója?
A TITOK, amit még minden mentoráltammal átbeszélek:
Mi, emberek hogyan hozunk meg vásárlási döntéseket, hogyan informálódunk az új életre készülve?Beszerzünk egy csomó könyvet vagy keresgélünk a neten? Tudunk kell, hogy babakelengye túlkínálat van a neten, de nem minden hasznos, szükséges, ami annak látszik, és emellett nem is mindent kell beszerezni azonnal. Jó piac az anya/baba termékek kínálata, és így egy várandós nő a reklámok célcsoporja lesz. Vagyis mindent el akarnak neked adni, ebben jócskán lesznek olyat is, ami valószínűleg a ti életetekben (vagy akár máséban is) teljesen felesleges lesz, vagy a kisbabád fejlődésére akár káros is.
Érdemes csak arra pénzt kiadni, vagy azt ajándékba vagy használtan beszerezni, ami tényleg hasznos lesz nektek, ami másnak felesleges, neked fontos és ez fordítva is igaz.
Emlékszel, hogy mi a titok a babakelengye összeállításánál?
Mi az 3 szempont és mi az, ami benned is működik és befolyásol még?
A fészekrakó ösztön,
ami kiegészül egy védelmező, feladatmegoldó, gondoskodó ösztönnel is, így a piac eszerint igyekszik majd meggyőzni téged.
Szóval lehet, hogy az információ keresésé közben támaszkodsz a korábbi tudásodra, elképzeléseidre, tapasztalataidra, vagy keresgélsz a neten, esetleg könyvesboltba, ruhabolt (várandós részlegébe), bababoltba mész, vagy ellátogatsz egy baba-mama expora, vagy influenszereket, szakértőket, anyacsoportokat követsz, rátalálsz egy blogposztra, videóra, akkor bizony téged meg akarnak majd győzni, sokszor vásárlásra akarnak rávenni.
Nem győzöm hangsúlyozni, hogy te vagy a célcsoport! El akarnak neked adni valamit!
Ismered „Meggyőző érvek” című könyvét Jane Austen-nek? Mindig emlékeztetem magamat és az összes várandós anyát, akik a mentoráltjaim lesznek, hogy gondolják végig, hogy hogyan veszik őket rá a vásárlásra?
- figyelem felkeltése (megszólítás, kép, címsor)
- érdeklődés felkeltése (nekem szól, ez én vagyok, ezzel nekem is bajom lesz)
- vágy felkeltése (ilyen jó lesz, másoknak véleménye..)
- cselekvésre buzdítás (csináld te is, mert…)
- Plusz, emlékeztetem őket arra, hogy mi az, ami 100%-ban hatással lesz rájuk: A fészekrakó ösztön!
A fentiek fényében talán már jól érthető, hogy egy márka mellett sem teszem le a voksomat, mert egyrészt teljesen szubjektív, hogy ki mit engedhet meg magának, másrészt sokkal inkább legyünk tudatosabbak abban, hogy az egyes dolgok valóban kellenek-e nekünk vagy sem? Mi akarjuk-e kiválasztani vagy sem?
Lépj most tovább, hogy még megfontoltabb lehess!